Alkutoimenpiteet (ensimmäinen kirjautuminen Suomisporttiin)

1. Mene osoitteeseen www.suomisport.fi ja klikkaa KIRJAUDU PALVELUUN.
- Mobiililaitteella kannattaa ladata sovellus, jonka kautta passin saa ostettua hyvin vaivattomasti.
2. Anna sähköpostiosoitteesi tai puhelinnumerosi aloittaaksesi.
- Jos annat puhelinnumerosi, käytäthän numeroa johon voit vastaanottaa tekstiviestejä.
- Jos annoit sähköpostiosoitteen, saat sähköpostiin kirjatumislinkin, jonka kautta pääset jatkamaan tilin luomista.
- Jos annoit puhelinnumeron, saat tekstiviestin, jonka syöttämällä pääset jatkamaan tilisi luomista.
3. Vanhempi/huoltaja: Luo ensin oma profiili Suomisportiin. Lisää (alaikäinen) lapsesi tämän jälkeen profiiliisi.
4. Nyt tilisi on valmis ja näet oman profiilisi.

Pelipassin osto

1. Aloita passin osto valitsemalla OSTAMAAN.
2. Valitse, mitä olet ostamassa. Lisenssi = pelipassi.
3. Valitse, kenelle olet ostamassa. Jos olet ostamassa lisenssiä lapselle, sinua pyydetään täyttämään lapsen tiedot.
4. Valitse laji (jääkiekko).
5. Näet valintasi jälkeen tarjolla olevat lisenssit, valitse niistä oikea. (Kilpapelipassi, junioripelipassi tms).
6. Valitse seuraksi JHT Kalajoki ry, niin lisenssisi ohjautuu oikeaan seuraan.
7. Jos pelaajalla ei ole vakuutusta, joka kattaa kilpaurheilun ja haluat sen ottaa vakuutuksen pelipassin yhteydessä, valitse Sporttiturva.
- Jos pelaajalla on oma, kilpaurheilun kattava vakuutus, voit halutessasi jättää vakuutuksen ottamatta.
- Huomioitavaa on, että pelaajalla on oltava joko oma tai Sporttiturvan vakuutus.
8. Varmista yhteenvedosta, että kaikki on kunnossa. Tarvittaessa pääset muokkaamaan yksittäisiä tietoja klikkaamalla niitä.
9. Kun kaikki on kunnossa, valitse HYVÄLTÄ NÄYTTÄÄ, JATKETAAN MAKSAMAAN.
10. Valitse maksutapa ja suorita maksu.
11. Palaa myyjän palveluun. Saat ilmoituksen, KAIKKI REILASSA, EI MUUTA KUIN SPORTTAAMAAN! sekä ostoksen tiedot sähköpostiisi .